Aż 71% właścicieli polskich firm z sektora MSP uważa, że działania CSR pomagają w redukcji kosztów, a ponad 60% przyznaje, że przyczynia się to do zwiększenia liczby klientów, wzrostu przychodów firmy oraz zwiększenia konkurencyjności.

Wśród najczęściej podejmowanych aktywności z zakresu CSR wskazywali na:
 

  • oszczędzanie wody i energii (88%),
  • sortowanie odpadów (79%),
  • kupowanie produktów eko (59%),
  • wsparcie akcji charytatywnych (59%).

 
Dobrym praktykiem koncepcji CSR jest polska firma Recman (projektująca modę męską i akcesoria), która od 2014 roku, przekazuje wszystkie zyski ze sprzedaży konkretnego produktu na spełnianie marzeń dzieci z Fundacja Mam Marzenie.
 
Efekt? 140 000 zł na zrealizowanie 21 marzeń dzieci nieuleczalnie chorych.
 
Co więcej, projekt ten w bardzo pozytywny sposób wpłynął na rywalizację i motywację pracowników – każdy z nich chciał sprzedać jak najwięcej!
 
To dobry przykład, który pokazuje że działania CSR nie są przypisane dla największych firm z zagranicznym kapitałem.
Pamiętaj, że w CSR nie chodzi o wydawanie wielkich kwot na pomoc innym. Dobrze jest zacząć od niewielkich przedsięwzięć na przykład takich, które dążą do oszczędności czy to energii, czy wody, czy wydruków. Możesz też cyklicznie brać udział w akcjach charytatywnych, w ramach których stworzysz „firmową paczkę pomocy”.
 
Masz jakiś pomysł? Podziel się nim w komentarzu!